Številne sodobne naprave in sistemi, ki se uporabljajo za letalsko navigacijo, delujejo s pomočjo elektromagnetnih sevanj (EMS), zato se na letališčih in v njihovi bližini nahajajo različni viri EMS. Povečini gre za razmeroma šibke oddajnike z oddajno močjo nekaj W, nekateri, kot na primer naprava za merjenje razdalje ali vsesmerni radijski svetilnik, pa dosegajo oddajno moč do 1000 W.
V brošuri smo na podlagi podatkov o napravah, ki se za letalsko navigacijo uporabljajo v Sloveniji, izračunali vplivna območja posameznih naprav. Vplivno območje je tisto območje, v katerem so mejne vrednosti glede na določila Uredbe o elektromagnetnem sevanju v naravnem in življenjskem okolju presežene. Vsem obravnavanim navigacijskim napravam je skupno, da so nameščene v območjih z omejenim dostopom ali na visokih stolpih ali stebrih, zato so sevalne obremenitve na človeku dostopnih mestih majhne. Izjema je radar, katerega oddajna moč je precej večja. Vendar radarja v tej brošuri nismo obravnavali, saj bo zaradi različnega principa delovanja ter različnih namenov uporabe (za letalsko navigacijo, vojaški, vremenoslovni) radarju namenjena posebna brošura.
Brošura je na voljo tukaj.